SUKARNYA MEMOHON KEMAAFAN…

April 5, 2009 at 10:26 pm (Uncategorized)

Yeke?Susah ke nak minta maaf?Bagi aku, kalau memang aku yang salah, aku akan minta maaf. Dah memangnya lumrah manusia, tak lari daripada melakukan salah dan silap..Kekadang tanpa sedar kita telah menyinggung hati dan perasaan orang lain…Apatah lagi dikala diri sedang dikuasai emosi..dan pikiran tidak mampu mengawal..apa yang kita lakukan kita tak perasan akan menyakiti orang lain..huhu.. 😦

Tapi, bila kita senang nak ucapkan kata maaf tu, sukar pulak orang nak memaafkan kita..Aku ada seorang kawan,kenal kejap je…masa tu aku tengah sedih,aku fail..dia bagi nasihat..ntah cam ne ntah, aku aku terasa down sangat masa dia nasihatkan aku,rasa macam dia pandang rendah kat aku dan seolah-olah aku ni terlalu lemah sehinggakan dibandingkan ngan orang lain…Tapi aku tau niat dia baik..dia nak buat aku cepat bangun,tak putus asa..Dia minta maaf kat aku sebab buat aku nangis, tapi bila aku minta maaf kat dia, dia langsung tak cakap sama ada maafkan aku ke tak..Sampai sekarang ni aku masih menunggu dia maafkan aku..huhu 😦

Memang tak dinafikan, ramai gak yang ego, walaupun dia tau dia salah, tapi dia tak nak minta maaf..Ada pula yang suka meletakkan kesalahan tu pada orang lain…Sebenarnya ayat magik ..MAAF..tu memang berkesan..Cuma hati manusia ni je..lembut, tapi ego tu tinggi sangat..dalam hati memang dah maafkan orang yang minta maaf tu, tapi nak tunjuk yang dia ni keras hati pulak..huhu.. 😦

2 Komen

  1. raihan said,

    syamsi, letak la shoutbox kat tepi tu…sng bole tggl mesej je…:-))

    • syamsiwahsyi86 said,

      hehe..🙂 setahu saya,wordpress de s meebo ni

Tinggalkan Jawapan

