KU PETIK BINTANG-BINTANG

April 2, 2009 at 10:15 am (Uncategorized)

Dua bulan lepas, aku mengikuti kursus di Plaza Flamingo, Ampang..Huh..Rasa macam zaman blaja pun ada gak…Hehe..(Memang pun aku pegi kursus untuk blaja apa yang perlu aku buat kat tempat keje.)Hari – hari kena punctuall ikut tentative program yang dah ditetapkan…Lau setakat 2-3 hari..no hal la..Tapi 2 minggu straight..Cuti 1 hari je…Memandangkan dah pasang niat ikhlas nak wat keje ni, jadi dengan hati yang terbuka,kena lah patuh segala arahan SIT..Hehe..Aku harap aku akan jadi seorang pekerja yang bertanggungjawab dan dedikasi.

Ku petik bintang-bintang..Best juga lagu ni…Penceramah memang pandai mencuri tumpuan kami…Siap suruh kitaorang nyanyi sama-sama..Memang seronok la dengar ceramah dia..Tak ngantuk pun..Lau ada yang mengantuk,ada je yang dia nak kitaorang buat..Contohnya chicken dance..haha..kelakar kena menari dalam auditorium..tapi seronok..tak la jenuh duduk je kat kerusi..King Ghaz memang best..

Ape yang ramai peserta tak suka masa kursus ni,kene present sama ada individual atau group task..Sampai ada yang tak puas hati sebab asyik dia je kene present..hehe..So far, aku memang kene present,tiap group yang aku masuk, tiap ahli kene present..Cuma, ada satu task tu, membe aku begitu semangat nak present sampai lupa yang dia dah present bahagian tu..Masa tu je la aku terkecuali kalau present kat auditorium..Lagi satu, ada senam robik..Tu yang ramai tak nak..Ape yang kitaorang buat just jogging pusing kolam je..

Aku ditempatkan kat kelas Firefox (kalau aku tak silap la..hehe)..Member kat kelas tu memang sporting dan co-operate la..Kalau kat kelas, memang aku tak pernah present..hehe..Nak tau kenape?Sebab tutor kitaorang sporting, dia nak habis cepat , jadi setiap task yang diberi, hanya seorang je yang present..Saat yang paling kelakar dalam kelas ialah bila kene suruh buka CPU..Ada yang takut CPU tak hidup semula pas pasang balik..Hehe..Nasib baik aku pernah buka, jadi tak lah rasa cuak…Dah pasang, kene format pulak,kalau format ni, sape-sape yang tak pernah format PC tu terselamat la sebab tak semua yang kene format…PC terpilih je..hihi..

Makan memang best sebab makan kat hotel kan…Tapi tulah…dah namanya orang Malaysia, orang Malaysia juga la..Minggu pertama masih boleh terima segala sajian yang dihidangkan..Masuk minggu kedua, ramai yang mula komplen dah muak..Nasib baik la sarapan pagi banyak choices..Kalau tak, dah tak tahu la nak makan ape..Nak makan kat luar?Penat…Dah la kursus sampai malam..

Aku harap..Apa yang aku dapat dari kursus ni boleh membantu aku dalam keje aku tak kiralah keje yang aku jawat sekarang mahupun keje lain yang mungkin akan aku sandang kelak…Amin..

KU PETIK BINTANG-BINTANG

BIAR PUN BANYAK HALANGAN

RELA TEMPUHI SEGALANYA

ONAK YANG KU PIJAK BAGAI TAK TERASA

KU SEDAR SEJAK MULA

TIADA JALAN YANG MUDAH

TAPI KUYAKINI DI DALAM HATI

AKHIRNYA TERKOTA JUA SUMPAH DAN JANJI

WALAU SUKARNYA BAGIMU SAYANG

PERJALANAN MENYAKITKAN

TAPI HADAPILAH DENGAN KESABARAN

KAN TIBA KEBAHAGIAAN

TIADA BATASANNYA

USIA ATAU RUPA

KITA BERSAMA MEMULAKANNYA

SEHINGGA KE AKHIR KITA TERUS BERDUA

Tinggalkan Jawapan

